lördag 1 augusti 2020

välkommen Judith!

Judith, 2 dagar

På promenad i vagnen, 2 dagar
Ganska tyst har det varit här på bloggen och orsaken heter Judith. Ett sötare barnbarn får man leta efter och 50 cm lång och 3515g tung kom hon till världen den 29 juli. Olof hade namnsdag, vilket passade väldigt bra då det är ett släktnamn på alla ledder. Hela den lilla familjen mår bra och Judith är en ljuvlig, vaken och intresserad liten flicka som betraktar omvärlden, sover, äter och bajsar. Precis som hon ska. Hon är så efterlängtad och så välkommen till världen. Jag föreslog till föräldrarna att de skulle sätta upp en web-kamera så att jag kan se henne i realtid hela tiden ... Kanske inte ett helt populärt förslag. Jag ska försöka hålla mig ifrån att längta hela tiden men tänk så fint det är att man nu kan skicka både bilder och filmsnuttar helt utan ansträngning. Helt grymt!

Att vänta på den lilla sötgurkan har varit en känslomässig berg och dalbana, oro för att allt ska gå bra blandat med förväntan och så saknad förstås. M hade blivit den finaste morfar, han var en så tålmodig pappa och hade älskat att bära på det lilla knytet, stekt oändligt antal pannkakor, lärt henne lösa ekvationer och bytt bajsblöjor (kanske inte samtidigt dock). För inte tala om vad han hade shoppat. Betalkortet hade självantänt. Det enda han hade varit missnöjd med möjligen är att hon faktiskt föddes i Borås. Fiendeland. :-) Det hade varit så mysigt att delat den här upplevelsen men så är livet. Jag håller Judith i min famn, tittar på bilderna och filmerna och ser den mest ljuvliga blandning av oss alla. M har delat med sig i den unika skapelse som är hon. Det känns fint.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!