måndag 13 april 2020

hjärtats bokhandel - Veronica Henry



Hjärtats bokhandel av Veronica Henry blev sällskap på dagens trädgårdsarbete och egentligen så var jag ganska mätt på det där att en ung människa ärver en bokhandel och ska försöka få den på fötter mitt i sorgen. Men Henrys roman är faktiskt en riktigt bra version av berättelsen som vi har läst förut. Jag gillar verkligen berättelsen om Emilia och hennes pappa Julius, bokhandeln Näktergalen och cellospelandet.

Kanske är det så att mitt i pandemins tidevarv så behöver vi läsa ganska förutsägbara stories som mest av allt underhåller. Charmigt med en liten by på engelska landsbygden och karaktärerna är lite mer människor än klippdockor insatta i en typisk mall.

För mig var det perfekt sällskap en Goodmonday. Bra inläst av Maria Lyckow också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!