söndag 12 maj 2019

saturday night out


J gör tappra försök att köra KBT och tar mig med ut i välden. Först en etiopisk festmåltid med efterföljande kaffe. Popcorn till kaffet och sedan en mangosorbet. Mycket gott och fint sällskap.




















Sedan konsert med Timo Räisinen på kajskjul 8. En salig blandning med låtar med det gemensamt att de utstrålade spelglädje och musikalitet. Jag hade gärna hoppat över de Ted Gärdestadlåtar som han spelade och hade gärna hört mer av hans första skivor, J blev lite nostalgisk emellanåt. Allra bäst gillade jag när det lät melodisk brit-pop och när Timos fantastiska röst kom till sin rätt. Creep - Radiohead-cover är en typisk sån. Sen är ju låtar om Göteborg aldrig fel :-) särskilt om sångaren också spelar gitarr som en gud.






2 kommentarer:

  1. Åh, och jag som tycker att han gör Ted Gärdestadlåtarna bättre än Gärdestad gjorde dem... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, så är det säkert. Det var nog mest att jag hade nog velat höra bara dem i så fall.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!