söndag 19 januari 2020

hur tänkte jag här?

Vardagsrum = förråd

Jomen, eftersom jag just sålt och köpt lägenheter, flyttat till mindre och halverat mitt bohag och ska resa på en långresa till Asien om ett par veckor så vore det väl bra att dra igång en renovering i sommarstugan? 

Tycker ni inte?

Till mitt försvar så är det här med renovering i stugan en process som drogs igång förra våren. Jag anlitade hjälp med att göra iordning taket och letade samtidigt efter hantverkare som kunde ta sig an badrummet. Taket blev fixat och jag hittade en lokal hantverkare som sa att han kunde ta sig av hela ombyggnationen av badrummet. Kruxet var att han gjorde bara inomhusjobb vintertid. Ok. Taget. Nu är det visst vinter. Och jättejobbet där snickare, elektriker, rörläggare och målare ska samarbeta ska dra igång. Jag beställde alltså jobbet, letade upp allt material från kakel till toastol, blandare och lampor och kom sedan på att när det ändå skulle komma hantverkare så kunde de måla och tapetsera sovrummen också. Då ska det väljas tapeter dit också. 

Och just det. När man målar och tapetserar så ska rummen vara tomma och allt ska skruvas ned, också rullgardinerna som jag nyligen monterade.  

Om någon undrar varför jag inte skriver om böcker just nu på den här bloggen så är det för att jag, igen, bär runt på prylar. Det är den här höst/vinterns melodi. 

Tänk vad fint det ska bli när det blir klart! 

Stugans dynor och madrasser ...
Visst tänker man på Prinsessan på ärten? 


2 kommentarer:

  1. Då är vi två... Blir lite många flyttar för oss den här våren, men förhoppningsvis vet vi snart vart den slutgiltiga flytten går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller alla tummar! Det här är sommarstugan så jag kan leva med stök. Det blev liksom bara lite mycket på en gång :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!