tisdag 3 maj 2016

rösta på årets bok!

Så kul initiativ från Bonniers bokklubb. Svenska folket ska vara med och bestämma årets bästa bok. Urvalet och nomineringarna har gjorts av Bonniers bokklubb och vinnaren presenteras på bokmässan i höst. Lite extra roligt är det att kommande bokcirkelbok i Kulturkollo Läser Simma med de drunknade är nominerad - 7 av titlarna har jag läst och hur jag lägger min röst får jag fundera på ett tag. 29 augusti måste man ha bestämt sig för då stänger omröstningen.  Var med och rösta!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gillar och tror på Årets Bok! Och du verkar ju ha rätt bra koll på de nominerade böckerna redan. :) Dock behöver du inte fundera ända till augusti vem du ska rösta på. Du kan ju rösta på flera böcker. Eller ge en bok flera röster om du gillar den lite extra. Under hela röstningsperioden får man lämna en röst per dag. Så rösta, rösta, rösta! :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett kul initiativ! Jag kikade in och det finns en del titlar jag är nyfiken på men som ännu är oläst. Jag väntar också ett tag med att rösta så kanske några fler av de nominerade blir lästa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska läsa några fler och sedan bestämma mig. Att rösta på många olika är inte min grej.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!