tisdag 17 maj 2016

tematrio - noveller

Jag har haft en kärlekshistoria med noveller under många år. Det började med Kathrine Mansfields texter på sent 80-tal och fortsatt i snart 30 år. I kategorin noveller finns det x antal inlägg här på bloggen att botanisera i. När Lyran väljer noveller till sin tematrio så är det givet att jag ska hänga på men jag väljer att tipsa om tre samlingar som jag vill läsa:

Handbok för städerskor av Lucia Berlin

Fyra noveller av Hjalmar Söderberg - Novellix vårfyra

The Bus Driver Who Wanted to be God av Etgar Keret


6 kommentarer:

  1. Noveller är inte riktigt min grej men jag försöker vänja mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Blev ju nyfiken på den sista, titeln är ju ungefär som jag tror att många busschaufförer känner. Om man ska döma efter hur de kör :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tips! Hjalmar Söderberg är svårslagen, tycker jag!

    SvaraRadera
  4. The Bus Driver Who Wanted to be God är ju en helt underbar titel :) Blir lite nyfiken på boken.

    SvaraRadera
  5. Söderbergs noveller har jag tänkt och köpa.

    SvaraRadera
  6. Fyra noveller av Hjalmar Söderberg lät intressant. Tack för tips!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!