onsdag 1 juni 2016

tematrio Paris!


Á Paris, á Paris - Lyran tar oss med till Frankrikes huvudstad i veckans tematrio. Ett något sent svar men jag vill passa på att svara eftersom det finns så många fina boktips. Jag väljer:

Ngt av Patrick Modiano tycker jag ska finnas med - Dora Bruder blir mitt val. sedan är jag mycket förtjust i Delphine de Vigans sätt att skriva (hon kommer förresten till bokmässan i år Jippi!) och där faller valet på Underjordiska timmar. Så ska man då kunna välja ytterligare en roman, jag har väldigt svårt för att begränsa mig så det får bli två: Black Bazar av Alain Mabanckou och Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay. 

Fyra väldigt olika sorters böcker som har staden Paris som sin gemensamma nämnare. Vill ni veta mer om böckerna så leder länkarna i titlarna till mina texter. 

6 kommentarer:

  1. Sarahs nyckel är den enda jag läst av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Sarahs nyckel har jag bara sett som film och eftersom jag tror att boken är mycket jobbigare så låter jag det stanna vid filmen :)

    SvaraRadera
  3. Sarahs nyckel fick vara med i min trio också :) Delphine de Vigan måste jag läsa något mer av. Jag tyckte så mycket om No och jag.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst någon av dina - men jag planerar att läsa Sarahs nyckel så fort jag bara kan!

    SvaraRadera
  5. Sarahs nyckel har jag inte läst men två andra av författarinnans böcker.

    SvaraRadera
  6. Sarahs nyckel tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!