onsdag 22 maj 2013

typ sist på bollen

Bokmässan avslöjar huvudtemat 2014 - med fotbolls VM samma år och OS i pipen så känns Brasilien klockrent! Jag är urdålig på sydamerikanska författare, extra kass på portugisisktalande. Tror minsann att jag nästan inte läst något alls. Dags för Ordem e Progresso inför 2014!

Ska bara försöka läsa lite rumänskt först. Efter en stark start i höstas så går det sådär :-( Kanske finns där några bloggisar som kan tipsa om titlar som kan få fart på de östeuropeiska livsandarna? Just idag känns faktiskt samba i Amazonas mycket mer intressant än östblocksprosa från Transsylvanien.

4 kommentarer:

  1. Rumänienläsandet har jag helt lagt på is. Läste Tåg till Trieste och sedan har det inte blivit något mer. Brasilien känns verkligen så mycket mer intressant av nån anledning.

    SvaraRadera
  2. Brasilien verkar ganska avtändande på mig. Har aldrig riktigt gillat sydamerikanskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte jag heller riktigt men i jämförelse med Rumäninen så är det superhett!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!