torsdag 14 januari 2016

de nominerade debutanterna är presenterade

Jag har en liten extra vurm för debutanter och brukar läsa ett antal varje år. Extra spännande är det förstås när det börjar närma sig Borås Tidnings debutantpris. I år är det två diktsamlingar, två novellsamlingar och en roman som kan vinna:  

Theodor Hildeman Togner med diktsamlingen Ut

Gabriel Itkes-Sznap med diktsamlingen Tolvfingertal
Linna Johansson med romanen Lollo
Stina Stoor med novellsamlingen Bli som folk
Anna Westphalen med novellsamlingen Perfekt packad skit. 

Jag har bara läst Lollo och Bli som folk och de båda är starka berättelser om unga kvinnors väg mot vuxenlivet. Jag hoppas på Stina Stoor som vinnare! Klicka er vidare så kan ni läsa om mina tankar inne på Kulturkollo!


Har ni läst några av de nominerade? Vilken hejar ni på? 

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också på Stina Stoor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bara läst två men Stoors texter är ngt extra.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!