torsdag 15 december 2016

samtal runt ett matbord

Den lille tandlöse gossen sitter och petar i sin mat i bamba och säger plötsligt:

- Om jag ska ha ett jobb när jag blir stor så är det polis.
- Det tycker jag låter som en bra plan, poliser är ju snälla och hjälper människor.
- Och om det kommer en tjuv så brottar jag ner han direkt. Man måste vara stark när man ska sätta fast handkolvarna också, vet du.

Så när, så nära att det var att jag drog till med frökenklyschan nummer ett.

- Men då får du äta upp din mat så att du blir stor och stark.

Det sa jag. Inte.


2 kommentarer:

  1. Hehe. Det var inte möjligen spenat till lunchen idag?
    Intressant också att grabben inleder med "OM jag ska ha ett jobb..."
    Mitt ena barn ville bli kassörska, för det är så roligt med blippljuden när man scannar EAN-koden. Man hinner ändra åsikt många gånger om genom livet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det. Jag själv ville bli fröken och det blev jag :-) Till och med fröken för såna barn som inte kunde så bra, och det blev jag. Så kan det gå.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!