lördag 29 april 2017

rösta på årets bok!


Årets bok är omröstningen där allmänheten kan vara med och bestämma och till skillnad från många andra bokpriser så är de nominerade böckerna en blandning av flera genrer. Relationsromaner, deckare och det jag kallar romanromaner blandas hej vilt. Det gillar jag! 

På listan har jag läst ett gäng, typ 7,  och så finns där några som jag verkligen vill läsa. Jag vill inte utropa någon favorit innan jag läst de flesta men av de jag läst så finns många favoriter. 

Glöm mig, Störst av allt, Flickorna och Björnstad var alla riktigt fina läsupplevelser. Bra på olika sätt men gemensamt för dem är att berättandet berörde ända in i hjärtat. Jag tror och tänker att Ett litet liv kommer att platsa där också men den har jag ännu inte läst. Den är lite för tjock för att hinnas med just nu men sommaren är lång! Först på bokmässan i september får vi veta vilken titel som vann. 




1 kommentar:

  1. Jag har bara läst fyra än, och av dem tror jag mest på Störst av allt. Men även Björnstad ligger nog bra till för att knipa priset.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!