torsdag 21 februari 2019

bubblat var det här!



Åtta fina vänner var det som träffades på Fröken Olssons café idag för att prata böcker om pingviner. Som alltid när vi ses på lokal så hör jag väldigt lite v vad de andra säger men jag fick iallafall noterat vilka böcker som alla läst. Hur många pingvinböcker kan det finnas?

Mina tips hittar ni i tidigare inlägg från idag och så fyller jag på med:

Pingvinerna håller ihop av Viveca Lärn
Pingvin försvunnen av Andrej Kurkov
Pingvinlektionerna av Tom Michell

och kreativt tolkat en Penguinbok: Pow wow av Tommy Orange

Sedan pratade vi om pingviner i barnböcker och filmer och visst kan man minnas Happy Feet och älskade Pingu med lite nostalgi. Jag undrar om jag ska se om Happy Feet i helgen? Torsdagsfikan på Fröken Olssons är riklig och god, härlig afternoon tea till bra pris. Ännu bättre smakar det tillsammans med fina bubblare!

Ibland byter vi en och annan poke också.
Varför inte en pingvin? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!