fredag 23 augusti 2019

vad ser du fram emot?

Så lyder frågan på Kulturkollos utmaning den här veckan och just idag så såg jag väldigt mycket fram emot att det faktiskt skulle bli fredag. De första veckorna på höstterminen i skolvärlden är alltid intensiva och särskilt så då för en hjärntrött människa. Som om det inte vore nog med utmaning att jobba heltid så vågar jag åka till Louisiana Lit imorgon. Jag har varit där 8 gånger tidigare (förra året åkte jag inte för då var jag för dålig) och det är alltid en härlig och tålamodsprövande utflykt. Mycket människor på liten yta, långa köer till allt och samtidigt vidunderligt vacker konst, fina litteratursamtal. Jag tror det blir det en härlig dag. Jag hoppas kunna blogga lite direkt imorgon och känner jag min kumpan Linda rätt så kommer hon att skriva på Enligt O. När jag bokade tyst kupé både dit och hem för oss båda så konstaterade hon att "bra, då behöver vi inte prata med varandra" men det blir ju så himla pinsamt när man snarkar ...

Som sagt, skolmänniskor är trötta i början av terminen. Så är det alltid. Just möten med härliga bokmänniskor är något jag ser fram emot i höst. Snart är det bokcirkeldags, sen är det bokmässa och förhoppningsvis så ses både bokbubblare och kulturkollare fler än en gång i höst. Det är alltid mysigt!

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin dag på Louisiana!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en fantastiskt fin dag!

      Radera
  2. Jag hoppas ni har en fin dag på Louisiana Lit och jag ser fram emot era rapporter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bara smått här hos mig men Linda skriver!

      Radera
  3. Den tysta kupén är en gåva. Synd bara att många skiter i reglerna och sätter sig där och börjar babbla i telefon. Åh, om blickar kunde döda.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!