lördag 28 december 2019

luftburen - Vera Lilja del 2

Luftburen av Susanne Boll är del två i serien om psykologen Vera Lilja. Det har gått några månader sedan Eldsystrar  slutade och Vera vill gärna börja arbeta igen. De dramatiska händelserna finn i hennes minne men hon vill ha vardag och bestämmer sig för att återuppta sin praktik. I försommarstockholm mördas samtidigt en man, han kastreras brutalt och Veras vän, polisen Kennet, dras in i utredningen.

I Veras privatliv rör det på sig rejält, hon bestämmer sig för att flytta ut från innerstan, hon återupptar kontakten med sin son och hennes bästa väninna verkar inte må bra. Dessutom har hon en klient på praktiken som verkar stämma in på alla punkter i gärningsmannaprofileringen i mördarjakten. Och hennes särbo beter sig underligt. Allt är en röra och ska jag vara ärlig så hade jag personligen brutit ihop helt om jag varit Vera. Kanske blir det lite för mycket på en gång men jag lyssnade ändå med stor behållning. Det här är en serie som man ska läsa i ordning, ska man förstå sig på Veras handlingar så behöver man ha första delen med sig.
Vad jag förstår så kommer det tredje del framöver. Den ska jag läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!