söndag 12 augusti 2012

bokmässenedräkning: Märta Tikkanen

Temat för årets bokmässa är Nordisk litteratur och jag hoppas att kunna höra Märta Tikkanen där. Ännu har jag inte hittat några programpunkter som aviserar att hon kommer att medverka men jag hoppas. Hoppas. Jag har läst Århundradets kärleksaga, Två och Emma och Uno och hennes texter känns både ärliga och uppriktiga och i de romaner jag läst undersöker hon tvåsamheten, konstnärliga själar och kärlekens villkor. Skulle man nu ha missat hennes fantastiska sommarprogram så kommer en länk här:

- bokmässenedräkning är en serie inlägg inför årets bok och biblioteksmässa i Göteborg, alla är taggade med bokmässa 2012, häääääng med på mina förberedelser och så ses vi snart där! - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!