lördag 13 oktober 2012

blink blink med stjärnan och önska bort önska nytt

Novellsamling för mellanåldern

När böckerna Blink blink med stjärnan och Önska bort önska nytt kom med posten och jag såg att det var som dikter i blev jag först väldigt besviken, jag har nämligen fått för mig att jag inte gillar såna böcker. Därför dröjde det ett tag innan jag började läsa. Först var det precis som jag hade tänkt mig, men sen blev det till min förvåning mycket bättre. 

Böckerna består av korta noveller som handlar om olika barn, och på något underligt sätt får författaren med hela livsöden på bara några sidor. Med lite antydningar här och där får man ihop sammanhanget och får veta nästan lika mycket om personen som man brukar få på en hel bok.
Novellsamlingen för ungdomar

Även om böckerna överträffade mina förväntningar tycker jag att det är väldigt svåra att skriva om. De är som de är, och jag tror att man måste läsa dem själv för att förstå. De är inte lätta att beskriva, men bra var de! / gästbloggare E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!