lördag 19 maj 2018

varvet idag


Idag invaderas Göteborg av löpare och folkfesten brukar vara riktigt härlig. Vädret ser ut att bli perfekt men för mig är varvet förstås väldigt mycket Magnus. Han har sprungit många, många gånger och den röda vattenflaskan var hans sällskap under hela sjukdomstiden. Färskt vatten i den fylldes varje kväll inför natten och det var standardrutin. Nu ska jag inte hänge mig åt ältande men man kan undra varför den där lömska sjukdomen inte för ett år sedan berättade för kroppen och oss att M inte mådde bra. Förslagsvis genom att inte orka varvet på vanlig tid ... 

För ett år sedan sprang alltså Magnus en halvmara på en av sina bästa tider. Hur är det ens möjligt? Med tanke på hur värdefull tiden blev så hade fem månaders tidigare upptäckt troligen gjort skillnad. Så var det sagt.

Hoppas nu alla löpare idag får en fin runda, jag själv skall åka till landet och titta på äppelblommen. 

8 kommentarer:

  1. Ha en skön helg på Tjörn Anna.

    SvaraRadera
  2. Lömsk var ordet... Njut av äppelblommen Anna! ❤

    SvaraRadera
  3. Skit är vad det är. Hoppas att du får en fin helg trots allt. Du får trösta dig med att du i alla fall slipper springa, även om du kanske hade önskat att få heja på M. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att jag skulle springa finns inte på kartan :-) Kram!

      Radera
  4. Det känns otroligt att Magnus kunde springa så fort med sjukdomen i kroppen! Jag tänker på hur viktigt det är att ta vara på den tid man har och försöka njuta av den. Jag hoppas att Magnus var stolt över sitt rekord. Du kan vara stolt över att han haft dig så kär💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är årstiden när man verkligen kan njuta av naturen och vila i den. Vackert så att det nästan inte går att ta in.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!