fredag 6 juli 2018

en svettig konstrunda en stilla morgon


Världens svettigaste konstrunda kallas den, den konstutställning som börjar på Akvarellmuseet i Skärhamn och slutar i Pilane Skulpturpark. Sägas skall att Tjörns triathlon har samma sträckning så visst kan det bli riktigt svettigt, karta över sträckningen hittar man här och jag har cyklat flera gånger, dock inte idag. Man kan hyra cyklar vid biblioteket om man har lust att pröva på, eller så tar men en cykel på dragkroken och gör en utflykt. Idag på tidig morgon passade jag på att gå första delen som går genom samhället för att se om något ändrat sig sen sist. Ett av konstverken var på gång att ställas på plats, annars var inget förändrat från förra året. Jag rekommenderar verkligen att ta en extra sväng när man ändå är i Skärhamn. 



Annars så förberedde sig hela hamnen för träbåtsfestival, om man är intresserad av träbåtar och tändkulemotorer så är det ett mecka. Jag håller mig borta från folkmassorna men såg ett antal fina båtar anlända på min morgonpromenad. Stor del av gästhamnen brukar vara fylld av de vackra välskötta båtarna. Rekommenderas för alla som vill återuppleva en svunnen tid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!