måndag 25 mars 2019

mitt hjärta är ditt - vårens Anna Jansson

Så är det dags för min dos Maria Wern igen. Jag ser att Mitt hjärta är ditt är del 20 i serien skriven av Anna Jansson och jag återvänder gärna till Gotland varje vår. Genom åren har vi fått följa poliskommissarien Maria Werns privatliv och yrkesliv och i den senaste romanen så handlar det om att en ung kvinna försvinner utan spår. Cecilia är hjärtsjuk och har diabetes och det är bråttom att försöka hitta henne. Spåren leder till ett tält uppsatt på en av Visbys stränder och när ett medelålders par mördas precis bredvid så får polisgruppen fullt upp. Eftersom Per Arvidssons dotter drabbats av en svår hjärtsjukdom så är gruppen decimerad. Maria Wern blir allt mer frustrerad och till hjälp får de en psykolog från fastlandet. Han ska hjälpa till med en gärningsmannaprofil.

Så fortsätter jakten på mördaren och när Maria Wern får ett hjärta tillsänt sig på posten så förstår hon att det är en viktig ledtråd. Som alltid är det en spännande kriminalhistoria och relationerna är intressanta att följa. Lättläst och underhållande och perfekt för den kommande påskläsningen.

Ni laddar väl upp med en hög påskekrim?

Jag nynnade liksom på den här genom hela läsningen så här kommer den:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!