måndag 2 mars 2015

idag börjar juryns samtal - häng med fram till utdelningen på fredag!

Jag bänkar mig vid radion idag för att lyssna på samtalen kring de nominerade böckerna. Lyssnarjuryns diskussioner om böckerna börjar sändas i P1 klockan 14.03 2015 och pågår hela veckan. Såklart kan man lyssna via webben precis när man vill eller podda ned programmen om man föredrar det. På fredagen avslutas Romanpris-veckan med en finalsändning då segraren tillkännages - då hoppas jag kunna vara på plats i Angered. 
De böcker som ska diskuteras är: 
Den andra kvinnan av Therese Bohman
Psykodrama av Magnus Dahlström
Kalmars jägarinnor av Tove Folkesson
Timme Noll av Lotta Lundberg
Kafkapaviljongen av Tony Samuelsson
Twist av Klas Östergren

2 kommentarer:

  1. Jag hörde en del av programmet idag. Mycket intressant att följa samtalet även om jag inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Jag gillar konceptet mycket.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!