tisdag 26 maj 2015

och stenen är rund

På kulturkollo besöker vi Kanada och visst måste man då skriva om deras nationalsport - den där stenen är rund. Med 1 500 000 aktiva utövare som spelar schack på is så får man väl kalla det folkrörelse. Jag är mycket förtjust i att se curling på TV och blir inte ett dugg uttråkad. Alla håller inte med mig men jag gillar det taktiska spelet och precisionsmomentet. Vad spelar det för roll om man har mängder av spelare när de allra bästa kommer från Sverige? I OS i Vancouver var det ett svenskt lag som vann. Team Anette Norberg!

5 kommentarer:

  1. Curling har jag aldrig riktigt förstått mig på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är så att man är allt eller inget med den sporten. Jag älskar!

      Radera
  2. Jag gillar också curling. Verkar vara en i mitt tycke lagom svettig sport ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärnornas kamp är inte att förakta!

      Radera
  3. Curling är en fantastiskt rolig sport. Vart fjärde år :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!