söndag 24 maj 2015

världslitteraturen - vart blev ni av?


Jag har totalt tappat farten med min läsning av världslitteratur, hittills i år har jag bara läst böcker från drygt 20 länder och väldigt få av dem utanför Europa och Nordamerika. Så kan det ju inte fortsätta. Sommaren får alltså bli lite mer världstillvänd, jag utmanar mig själv att läsa böcker från ytterligare minst tio länder under de tre sommarmånaderna. Kan det gå? 

Hanna på Feministbiblioteket ska försöka att läsa mer världslitteratur i sommar, så ska jag. Hur är det med dig? Hänger du på? 

6 kommentarer:

  1. Usel spridning hos mig i år, måste också ta itu med detta. Jag har ju så mycket intressant från hela världen i min bokhylla.

    SvaraRadera
  2. Det har blivit noll och intet med världslitteraturen för mig med i år. Kanske kan bokbingon bidra till att åtminstone något litet verk som kvalar in som världslitteratur kan bli läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vi får tipsa varandra om sånt som kan passa!

      Radera
  3. Jaa! Saknar boktipsen från jordenrunturmaningarna...Vill ha fler spännande, nya, gamla, intressanta, ovanliga sådana...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var inte små krav! Vi får hjälpas åt :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!