söndag 21 augusti 2016

Louisiana - maten, miljöerna och Miró

Att ta tåget till Louisiana Literature har blivit något av en tradition för mig och vad är det då som gör att jag återvänder år efter år?  Litteraturen, samtalen om böcker och skrivande kan jag ju få till mig utan att sitta 9 timmar på ett tåg, vad lockar?

Kort svar: smörrebröden och wienerbröden är smarriga, miljön med ett modernt museum som är fyllt av dansk design och arkitektur i de vackraste av omgivningar och så förstås konsten som samspelar med samtalen. Något år var en av scenerna i giacomettisalen och det var rent magiskt. I år var vestscenen förlagd mitt i en konstutställning och sitter man i parken och lyssnar på samtalen så har man skulpturer av Miró och Moore som grannar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!