onsdag 5 april 2017

nja Harry - nu ger jag upp!

Hypen är total! Norge håller kvällsöppet i boklådorna och miljoner av böcker är förhandsbokade. Det är äntligen dags för en ny Harry Hole-deckare!

Jag bläddrade fram den som ljudbok och såg att den var drygt 20 timmar lång, bara det avskräcker mig. Men så är det ändå en ny del i en älskad deckarserie och jag gillar ju det där att återkomma till karaktärer. Harry Hole är väl inte en särdeles älskvärd man om man får vara ärlig men jag har gillat de råa och psykologiskt otäcka tidigare böckerna så jag började således lyssna. Nu har det gått tolv timmar och jag har somnat ett antal gånger. Ämnet med vampyrister intresserar mig inte alls, Harrys liv inte heller och faktiskt så kommer jag att stoppa här. Åtta timmar till bara för att är åtta timmar för mycket.

Kanske har jag ändrat min smak, eller så har Jo Nesbös böcker ändrat inriktning men Törst passade mig inte alls. 

6 kommentarer:

  1. När jag såg din rubrik - det plingar till inne i min blogg när nya inlägg kommer - så tänkte jag "det kan inte vara möjligt att hon ger upp om Harry Potter!". Nu ser jag att det är Harry Hole och det är en HELT annan femma :-) Jag har läst en enda bok i serien och den var okej som tidsfördriv, men föredrar alla gånger Jörn Lier Horst om jag ska välja norska kriminalromaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, nej Harry Potter ger jag inte upp så lätt. Håller med om att Horsts deckare är väldigt bra!

      Radera
  2. Och själv blev jag alldeles nipprigt förtjust i vad jag tycker är den bästa Harry nånsin! (Men jag tror att det delvis är för att jag längtat ihjäl mig efter den problemfyllde men ack så tilltalande machokommisarien...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nipprig :-))) Troligen har jag missat något, jag brukar ju sluka Nesbö men plötsligt blev det för mycket blod och bara allmänt nja ...

      Radera
  3. Ojdå, det här blir ju spännande :) Får se när jag läser den, det kan bli snart eller så kan det dröja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju svårt att sluta läsa en serie men just nu så hade jag inte lust längre. Kanske blir jag sugen igen ...

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!