fredag 28 april 2017

den skeva platsen - nu på min läslista!

"Med barmhärtig blick närmar sig författaren den egna livsberättelsen och öppnar samtidigt olika fönster mot Europas mörka historia där läsaren blir medskapande. Ett litterärt mästerverk med lyskraft."

Idag tillkännagavs Sveriges Radios romanpris och juryn var tämligen enig. Jag hörde utsändningen på spårvagnen på väg hemåt och kunde därför inte skriva ned mina reflektioner direkt men att Den skeva platsen  av Caterina Pascual Söderbaum är en Anna-bok är inte att tveka på. Undras varför jag inte kom till skott och läste den i höstas?

Nåväl, jag ser fram emot att läsa och ska genast beställa den. Tror att det är en bok som man skall läsa i ett svep och ganska koncentrerat.

Kanske kan det blir till sommaren.


1 kommentar:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!