fredag 30 augusti 2013

boklängt?


Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

Bokbloggsjerka om boklängt såhär i skiftet mellan sommar och höst. Att bokhösten är i full gång märks ju på recexen i lådan och sociala medier som fylls av förlagsfester och releasepartyn. Om mindre än en månad är det dessutom mässa - alla boknördars firmafest! Så vad längtar jag efter bokväg just nu?

Teju Coles Öppen stad och Kim Thuys Mãn, Deon Meyers Spåren och Anna Schulzes Vårt gemensamma liv. 

Fyra böcker att längta till när sommar går mot höst.

28 kommentarer:

  1. En gemensam;-) Håller ögonen öppna för de andra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar efter att höra Kim på internationell författarscen också.

      Radera
  2. Ja, man kan väl säga att det är ett boklängt det med, bokmässan allstå ;)

    SvaraRadera
  3. Det var nya böcker för mig, får kolla upp! :)

    SvaraRadera
  4. Trevlig blandning på längtalistan och jag önskar jag också kunde vara med på firmafesten... men det är lite väl långt att åka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har turen att bo 5 min promenad från mässan så jag ska firmafesta i dagarna tre.

      Radera
  5. Verkar vara en spännande samling böcker :) Även om ordet "sociologisk" genast avskräcker mig från Teju Coles bok...

    (lång historia, kort - jag och sociologi kommer inte helt överens)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat läsa den på engelska. Får servad jag tycker,ska iaf lyssna på Modernas litteraturfestival.

      Radera
  6. Deon Meyer var längesen :) Skulle jag också gärna läsa mer av!

    SvaraRadera
  7. Deon Meyer ser jag fram emot att läsa, har bara läst två av hans tidigare men gillar dem verkligen.

    SvaraRadera
  8. Deon Meyer har jag inte läst något av men kikat på böckerna flera gånger, de verkar ju så bra men det blir aldrig av att läsa honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man gillar bra deckare så är han läsvärd!

      Radera
  9. Oj bara okända men är nog skönt att inte alla böcker finns på min önskelista som är LÅNG!! :)

    SvaraRadera
  10. Inga böcker jag hört talas om. Får ta och kolla närmare på dem.

    SvaraRadera
  11. Så Deon Meyer kommer med en ny, det har jag missat. Ja, se där. Då utökades önskelistan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite otydligt när bara. Ingen datum satt vad jag hittar...

      Radera
  12. Helt nya böcker för mig med. Håller med om att det märks att boksäsongen satt igång. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra med bokmässan än dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är bokmässan en höjdare.

      Radera
  13. Kim Thuys bok ser jag fram emot! Gillade verkligen Ru.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, dessutom ska jag försöka höra henne i Göteborg på internationell författarscen.

      Radera
  14. Okända titlar för mig. Blir intressant att läsa vad du tycker om dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att det kommer en eller ett par inlägg på en orange blogg :-)

      Radera
  15. Den där Deon Meyer längtar nog jag oxå efter, tack för informationen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!