lördag 17 augusti 2013

emma - en vinnare!

Heja Emma! Idag klockan fyra börjar ännu en  höjdhoppsfinal med vårt hopp i startfältet. Många gånger har jag hejat på en av Göteborgs och Sveriges bästa friidrottstjejer och håller alla tummar som jag bara kan. Borde i solidaritet måla naglarna jag också, regnbågsfärgerna skickar ut ett budskap som ingen kan missa. Varje gång jag ser loggan för friidrotts-VM på TV så tycker jag mig skönja en regnbåge, bedrägliga är mina sinnesintryck och när loggan dessutom innefattar den ryska fixstjärnan som uttalar sig homofobt så kan jag bara höja på ögonbrynen. Är det 2013 i landet i öster? Medalj eller inte, Emma är en vinnare hur det än går i tävlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!