fredag 30 augusti 2013

ursäkta tjatet men jag vill bara berätta



att jag ska åka till premiären av Stockholm Literature - tåg fram och tillbaka över dagen och tre författarbiljetter inbokade. Dessutom mysigt sällskap av Enligt O och Sincerely Johanna. Kanske är det fler bloggare som har tänkt att gå? Hoppas förstås på härligt mingel runt omkring också, om det blir hälften så bra som på Louisiana så kommer jag att trivas som geten i däcket. Typ.

På Moderna ska jag njuta av mötet mellan konst och litteratur och förstås lyssna till afrikanskt: Chimamanda Ngozi Adichie och Teju Cole, dessutom blir det Philipp Meyer som jag ännu inte läst. Jag har några läxor att göra innan den 26 oktober alltså.

Programmet hittar man här!

6 kommentarer:

  1. Kim Thuy och Linda Olsson i samtal. Varför bor jag inte närmare??? :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst, fina grejer! Jag valde bort Kim Thuy för hon kommer till Gbg i veckan innan och jag tänker att jag kan lyssna på henne där. Jag ser fram emot hennes nya!

      Radera
  2. Jag vill gå! Jag bor ju i huvudstaden numer :) Och jag vill jättegärna mingla med er! Jag ska definitivt se Chamanda Ngozi Adichie - min stora favorit.

    SvaraRadera
  3. Ska bli väldigt roligt att få träffa dig i verkligheten så att säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. IRL alltså :-) Ser fram mycket emot.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!