måndag 5 augusti 2013

Rumänien 5x - Rumänien har ordet på årets mässa

Kolla in programmet med fokus på Rumänien här!
Ett av temana för årets mässa är rumänsk litteratur och med 50 dagar kvar till det öppnar så är det hög tid att börja värma upp. Den programpunkt som intresserar mig mest av de rumänska är Sara Danius samtal med Mircea Cartarescu med titeln Inne i en författarhjärna  och Berättandets psykologi med Catalin Dorian Florescu.

Har du siktat in dig på något rumänskt på mässan? 

Rumänien 5x är en serie inlägg med litteratur om eller från Rumänien i fokus, fem inlägg - fem dagar i rad. Hääääng med!

3 kommentarer:

  1. Jag känner att jag ligger långt bak i uppvärmningen inför bokmässan, men jag läser gärna alla andras inlägg om Rumänien

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen halvljummet här också men jag vet att det blir så mycket roligare mässa om jag läst några av författarna. Tyska temat var för mig ganska trist...

      Radera
  2. Jag missade ditt Rumänien-tema! Jag har bokat bokmässan nu och har beställt en rumänsk bok på Amazon som inte finns på svenska och har läst en annan. Tåg till Trieste ska jag också läsa! Tack för tips!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!