tisdag 13 augusti 2013

tematrio - yrkestitel


Berätta om tre romaner/böcker/texter som innehåller ett yrke i titeln.


Lyran börjar på nytt jobb och vill få tips på böcker som ha ett yrke i titeln. Jag fick rota lite i min hylla och kika i mina listor för att hitta tre riktigt bra böcker. Mina val råkar bli en trio kvinnliga författare från USA:


Dödgrävarens dotter - en av JCO s allra finaste romaner enligt mig.
Presidentens hustru - Curtis Sittenfelds fantastiska roman vars president påminner en hel del om Bush.

13 kommentarer:

  1. Bara Dödgrävarens dotter som jag känner till. Den kommer att läsas hos mig inom de närmaste månaderna!

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Jag har Dödgrävarens dotter stående i bokhyllan, men har ännu inte läst den. Jag gillar det andra jag har läst av Joyce Carol Oates, så jag ser fram emot att ta tag i den nån dag. The Help gillade jag (både filmen och boken)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en typisk JCO - välskriven och lite vemodig.

      Radera
  3. Åh, måste se Niceville! Boken var så bra.

    SvaraRadera
  4. Niceville har jag stående i hyllan oläst, men tänkte läsa den nästa år. De andra har jag inte läst - tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Släng dig på Niceville direkt! Kan inte vänta :-)

      Radera
  5. The help gillar jag :) Blir lite nyfiken på Presidenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag du ska läsa, riktigt bra!

      Radera
  6. Intressanta tips och yrken.:)Niceville är bra. Blir lite nyfiken på Dödgrävarens dotter.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av JCO s bästa enligt mig. Blonde är snäppet bättre men sedan så...

      Radera
  7. Får nog snart ta och se filmen Niceville. Läste boken för bara ett litet tag sedan och tyckte mycket om den.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!