tisdag 18 juni 2019

det kommer aldrig vara över för mig - Mhairi McFarlane



Så är då min Mahiri McFarlane-oskuld tagen. Kulturkollokompisarna har tjatat år efter år om att det här är en författare som man bara måste läsa, vi har till och med intervjuat henne på bloggen ...  Då lärde vi oss att man uttalar Mhairi Vääri. Så att man inte gör bort sig och säger fel.

Det kommer aldrig vara över för mig  blev mitt första-val och visst är det charmigt, lättsamt och allmänt bubbligt. Omslaget är rosa och det är liksom en passande färg för den här berättelsen om Georgina som har en rosa fuskpäls, är lite över 30, jobbar på en sunkig italiensk restaurang och som har en pojkvän som inte är särskilt intresserad av ett monogamt förhållande. Hon får sparken och pojkvännen ligger med en annan och det är dags att ta tag i livet. Bli vuxen är något som hennes mamma tjatar om och inte är det enklare av att Georgina hoppade av sin utbildning som 20-åring och ser drömmen om att skriva som en avlägsen plats. På ett extraknäck träffar hon sin ungdomskärlek Lucas och kanske kan det mötet påminna henne om den 19-åring som hon en gång var.

Kvickt, rappt och lika härligt som en brittisk romantisk komedi. Lite för rosa för mig men helt klart mysig läsning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!