tisdag 17 mars 2020

seniorsurfarna - folkbildning i coronatid


Alltså, ibland så kommer ett program precis lagom i tiden. Sociala medier översköljs av vänner som beklagar sig över att deras åldrande föräldrar inte vill stanna hemma och ha tråkigt trots att de hör till riskgrupper. Tipsa nu alla de där 30- och 40-talisterna om att bege sig ut på nätet. Seniorsurfarna passar väldigt bra som lättsam introduktion för de som är rookies och jag måste erkänna att jag fnissade lite när jag såg några av programmen. Det finns dessutom små instruktionsfilmer att se så att man kan ladda ner alla oroliga appar direkt. Nu ska jag säga åt min mamma att titta på serien, säg ni till era mammor också så att de i sina karantäner kan ta sig an allt det där som nätet erbjuder. Jag själv mår bra och lider möjligen lite av de här färgglada gynnarna. Pollen alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!