tisdag 29 november 2016

dagen efter är dagen efter

Hemma i Göteborg igen efter ett intensivt dygn i huvudstaden. Med mig hem har jag de nominerade texterna från Lilla Augustpriset i en fin liten bok, en ackreditering, ett program och många minnen. Det var en pampig inramning i konserthuset, jag älskar jugend, och väldigt fint ordnat alltsamman. Finast av allt tycker jag var sättet som de olika nominerade presenterades. Tonen sattes direkt när kulturministern inledde och höll ett tal till alla de som nominerats till Lilla Augustpriset. Hon är verkligen ett proffs! När sedan böckerna i de olika klasserna skulle presenteras så hade utvalda personer fått läsa och tänka till kring innehållet, starkast intryck gjorde kanske Caroline Krook och Ison Glasgow. Ofta mycket bra och genomtänkta val och med sina personliga tal så lyftes böckerna fram mycket fint. Anna Ternheim var kvällens artist och hon var grym. Vinet gott, maten i lagom stora munsbitar och sällskapet trevligt. Egentligen undrar man bara om rätt bok vann? 

Det får jag skriva mer om imorgon när huvudet är lite piggare än idag. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Jag ser att vi har väldigt lika uppfattning om galakvällen! Så himla kul att få träffa er också - och de andra bokbloggarna!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!