söndag 6 november 2016

the Fall - en mörk serie

Nu har jag rantat hela veckan om att jag är mörkrädd och inte gillar skräck och inte vågar något. Men se, det gäller inte TV-serier (om jag har sällskap när jag tittar). Helgens 6 avsnitt på Netflix har varit senaste säsongen av The Fall med Gillian Anderson och Jamie Dornan som huvudkaraktärer. Man kan bara konstatera att det räcker med signaturen så vet man det här kommer att bli otäckt. Jakten på en seriemördare i Belfast är ramen. Nu tycker jag att säsong tre har varit lite svagare än de tidigare två, det går lite för långsamt och istället för att bygga på spänningen så tappar jag koncentrationen när det är allt för mycket närbilder och Anderson simmande i bassäng. Men liten invändning i det stora hela, om det nu är någon enda som inte sett den här serien så gör det. Spännande, snyggt och riktigt bra skådespelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!