söndag 11 december 2016

jul i det lilla bageriet på strandpromenaden


 
Imorgon är det dags för den traditionella julboksträffen med bokbubblarna och jag har för ovanlighetens skull lyckats läsa hela två julböcker - nytt rekord. Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden  var jag liksom tvungen att slänga in för att rädda upp julstämningen och visst får jag hela kittet. Snöfall, julbasarer, julkalas, trassliga familjeförhållanden som accentueras vid juletid, en 3 våningar hög julgran och ett antal förvecklingar både när det kommer till romantik och annat ... 

Polly och Huckles bor i sin fyr på ön utanför Cornwalls kust och när vintern kommer är det långt från sommarparadiset som turisterna kommer för att besöka. Den tama lunnefågeln är som vanligt del av charmen och trots att det är ganska, väldigt förutsägbart så smälter jag för den här tredje delen om Pollys liv med sitt lilla bageri. Bakandet som återkommer igenom hela boken gör förstås också sitt till, jag är ju som bekant en riktigt svullare av Hela England bakar. Bakverken som beskrivs gör mig rejält sugen på både mincepies och fruitcake. Lättsamt, javisst! Mys-lit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!