tisdag 26 februari 2019

The Seven Husbands of Evelyn Hugo

Nästa bokbubblarbok är The Seven Husbands of Evelyn Hugo av Taylor Jenkins Reid och då jag har skänkt mitt exemplar till en kollega blev det att lyssna på den engelska ljudboken. Jag hade  dömt den här romanen utifrån omslaget och det visade sig att det var något helt annat än det jag trodde.

Vi får följa Monique som är en reporter på ett livsstilsmagasin, hon har nyligen blivit lämnad av sin man och karriären har gått i stå. När Hollywoodstjärnan Evelyn Hugo särskilt ber om att få träffa henne inför en välgörenhetsbasar där Evelyn skall sälja klänningar för att donerna pengar till bröstcancerforskning så blir hon smickrad. När Evelyn sedan ber henne att skriva hennes levnadshistoria så är det så lockande att hon inte kan motstå.

Evelyn Hugo är på ytan en glamorös filmstjärna som redan som mycket ung insett att hennes tillgångar är hennes utseende. Hon filmar, hon använder sin kropp för att få de stunder av beundran som hon längtat efter och hon blir en hyllad skådespelerska. Den lilla halvkubanska flickan från NY får en väldig revansch men den hemlighet som hon hela sitt liv håller utanför skvallerpressen kanske nu ska få komma ut i det fria? Monique samtalar med den gamla damen, hon funderar över sitt eget liv och hon skriver ned det som Evelyn Hugo berättar, boken ska ges ut postumt och frågan är när det kommer att bli?

Det här är en läsvärd roman som underhåller och det ska blir spännande att prata om den med mina bokbubblarkompisar i mars. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja underhållning med substans gillar jag!

      Radera
  2. Har börjat på den och tycker den verkar väldigt lovande. Sett att många skrivit positiva omdömen om den.

    SvaraRadera
  3. Tror att du kommer att gilla, en roman som underhåller på ett tankeväckande sätt!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!