torsdag 17 februari 2011

ett blått ljus lyser min väg

Om jag har tur så ligger snön på landet, fullmånen lyser från en molnfri himmel samtidigt som jag är där. I natt är en sådan natt när månens blå sken lyser upp hela omgivningen, skuggorna är skarpa fastän timmen är sen. Nästan spöklikt är det, om det vore på en tavla skulle den betraktas som hötorgskonst och på film skulle man tycka att det var alltför överdrivet och nästan tillgjort. Nu är det IRL och jag önskar att jag kunde fotografera. Mina bilder blir inte bra med kameran utan jag får göra det jag kan;beskriva med ord istället. Synd bara att jag är förfärligt mörkrädd, annars skulle en långpromenad vara alldeles möjlig. Utan ficklampa. Bara ett blått sken som lyser min väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!