onsdag 2 december 2015

berlinvecka på gång - Cabaret!

Jag har sett filmen Cabaret med Liza Minnelli många, många gånger och ni vet hur det är med höga förväntningar. De kan infrias, eller inte.  Lite läskigt var det att 2006 gå till Rondo här i Göteborg för att se Peter Jöback i rollen som konferencier, vem som spelade Sally Bowles minns jag inte ens. Jag minns alltså Peter Jöback för han gjorde en verkligt fin roll, den passade honom riktigt bra och gjorde den snälle gossen som evigt förknippas med guldet som blev till sand plötsligt till en något farligare man ...

Gammalt klipp men jag gillar hans tolkning!

Boken av Christopher Isherwood har jag inte läst, har någon av er andra?

2 kommentarer:

  1. Åh jag gillar också både filmen och den versionen från Rondo med Jöback :-)

    SvaraRadera
  2. Älskar Cabaret men har aldrig vågat mig på att se någon annan version än filmen. Så rädd för att bli besviken.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!