tisdag 8 december 2015

killing your darlings - inte i min smak


En svensk deckarserie som utspelar sig i Boråstrakten? Varför inte tänkte jag när jag behövde något lättlyssnat i mina öron. Nu har jag lyssnat på Lena Matthijs Killing your darlings i mer än 13 timmar och betyget är att det blir bara en bok i den här serien för mig. Jag är nog ganska kräsen när det kommer till deckare och det här var helt enkelt inte bra nog. Styltiga dialoger, massor av förklarande text och dessutom alltför lång för den intrigen som presenterades. Inte något för mig. 

2 kommentarer:

  1. Jag började lyssna men slutade efter bara en timme. Tyckte inte alls om den. Lite synd för det har ju kommit flera böcker av henne på Storytel på sistone. Jag avstår från dem alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det, nyhet på Storytel gör att man provar. Ångrar att ja la så mycket tid på den. Just nu har jag inte riktigt ngt bra att lyssna på. Tipsa mig gärna!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!