onsdag 30 december 2015

ett litet, litet löfte


Just nu så är det många som funderar över vilka läsmål som de vill utmana sig med under 2016. Jag ska vara stoisk och inte lova ett smack men jag kommer att ha en målsättning som man kan tolka som ett litet, litet löfte. Jag ska fortsätta att läsa och skriva om texter från hela världen. I år har jag hamnat ovanligt mycket i Sverige, Storbritannien och USA (hälften av årets titlar faktiskt) och det ska jag försöka styra bort från. Jag har läst texter från 39 länder i år, fler kan det blir nästa år. Sedär. Ett löfte. Börjar med Jamaica Kincaid och Karavan. Gott slut på det här året! 

2 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att läsa dina inlägg om böcker från andra kultursfärer så jag hoppas att du får ett riktigt världslitteraturår 2016. Hos mig dominerar Sverige som alltid och kommer garanterat att göra det även 2016. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det svenskt också, särskilt alla ljudböckerna. Synd att det mest finns svenskt på Storytel.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!