torsdag 8 september 2011

det är jag och Barack då

Läser om herr Presidenten i landet i väster som har köpt sig semesterläsning. En titel som vi har gemensamt i vår läshög är Abraham Vergeses Skära för sten. Den ligger så fint på hyllan i sommarstugan och bara väntar på att bli läst, min semester både kom och gick utan att boken, som utspelar sig i Etiopien, blev öppnad. Hoppas nu inte att mr Obama är lika nonchalant mot sitt exemplar som jag varit mot mitt. Måste bli del av min läshöst, absolut!
Skära för sten är en spännande och djupt rörande berättelse med en överaskande humor. En episk berättelse om förbjuden kärlek, svarta familjehemligheter och politiska intriger som spänner över tre kontinenter och fem decennier.

4 kommentarer:

  1. min ligger också och väntar! hmmm

    SvaraRadera
  2. Jag kan också sålla mig till skaran "har den hemma oläst". Lite dumt i och med att jag var så himla sugen på den när jag köpte den, men det har på något konstigt sätt kommit andra böcker emellan.

    SvaraRadera
  3. Den boken står i min bokhylla, men jag har läst den o tyckte att den var bra, riktigt bra

    Kusin Annika i VGDA

    SvaraRadera
  4. Kul att höra! Jag har dragit mig lite för att börja, det är en tegelsten...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!