tisdag 6 december 2011

tematrio - julklappsönskningar

Dags att göra en seriös önskelista! Nu när Lyran undrar så är det hög tid att tänka till: berätta om tre böcker du önskar dig i julklapp. Här kommer:
  1. Be för mig i tusen år av Yiyun Li - kinesiska noveller som jag läst mycket spännande om.
  2. Ja till Liv av Liv Strömqvist - har jag suktat efter ända sedan mässan och hela familjen skulle säkert uppskatta Livs vassa penna.
  3. Beatles av Lars Saabye Christensen har jag siktat in mig på länge, den finns dock inte på svenska att köpa längre så jag värmer f n upp med Min Kamp på bokmål. Norsk pocket på listan...

2 kommentarer:

  1. Skall man kryssa för sig som på en bröllopspresentlista? Så att det inte blir dubletter menar jag...

    SvaraRadera
  2. Det går bra att paxa här i bloggen direkt!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!