söndag 10 november 2013

fiktiviteter #2

Fråga 2: Berätta om din bästa ickebokliga fiktivitet i år!

Alltså, något förvirrad funderar jag över frågan. Om en fiktivitet är något som hör till den fiktiva världen så kan jag ju inte berätta om vårens resa, men å andra sidan såg vi både konst och hade vackra kulturupplevelser i fantastisk miljö. Jag bestämmer helt enkelt att turen till Andalusien; Malaga, Sevilla och Cordoba i våras får passa in. 

Underbar natur, vacker arkitektur och god mat och dryck. Behagligt klimat och fina boenden, mängder av historia i väggarna och fantastiska trädgårdar. 

Det, Helena, får bli mitt bidrag nummer två i din tävling!

4 kommentarer:

  1. För mig blev det också en fiktivitet kopplade till en resa: Operabesöket i Wien. Kultur och litteratur i ett eftersom vi såg Romeo et Juliette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med kultur på resa! Jag går alldeles för sällan på opera, det måst bli bättring på det :-)

      Radera
  2. Det är ju jättebra! Jag tänker mig fiktiviteter som något som väcker fantasin och eller är något inte helt verklighetstroget och en resa som din är ju helt klart väldigt full av möjligheter till fantasi och upplevelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det var en resa som jag rekommenderar till alla!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!