lördag 9 november 2013

deon meyer på Lundströms idag

En av mina favoritdeckarförfattare var med i Lundströms bokradio idag - Deon Meyer. Han är rugbyfantast, bor i Stellenbosch och skriver på afrikaans. Ja, jag tokgillar hans böcker. Nej, jag har ändå inte hunnit läsa klart den sverigeaktuella Spåren. Måhända skriver jag ett inlägg om den imorgon, det är 600 tätskrivna sidor med fantastiska miljöer och invecklade spionhistorier som jag har 350 sidor kvar att läsa. Men i väntan på det kan man lyssna till Lundströms, läsa mina tidigare texter Jägarens hjärta, Död i gryningen, Tretton timmar, Devils peak, Den sista safarin och rusa till bokhandeln eller bibblan för att låna riktigt välskrivna och spännande deckare från Sydafrika!

2 kommentarer:

  1. Instämmer. Deon Meyer är i en klass för sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gilla särskilt hur han lyckas belysa problemen i samhället.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!