måndag 4 november 2013

fiktiviteter gör vad hon kan för att jaga bort novembertrötman

Helena på Fiktiviteter har bestämt sig för att pigga upp bloggvärlden en smula och fira bloggens fyraårsdag lite i efterskott. Novembertävling på gång! Klart att jag vill vara med och gratta och som den otröttliga boktipsare jag är så kan jag ju inte backa på att berätta om årets läsupplevelse...

Jag fick kolla igenom min läslista flera gånger och skulle kunna välja ett gäng böcker men nu får det bli Transatlantic av Colum McCann. Jag minns att jag berättade för alla som kom i min närhet att jag hade läst en fantastisk bok och jag var ganska övertygad om att den kunde komma i fråga för Man Booker - tji fick jag. Nu har min blogg totalt översvämmats av repriser det senaste så jag bjuder bara en mening, passande i november.

It was a cold gray country under a hat of rain.


4 kommentarer:

  1. Tack för tipset Anna, har läst din recension nu och måste ju läsa boken (kapitelinledningarna!), den verkar ju dessutom göra sig alldeles utmärkt just som novemberläsning med tanke på meningen du bjuder på här ovan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en mycket bra bok! Jag har förresten tipsat om din novellcirkel på FB!

      Radera
  2. Aha, tack för tipset! Den fanns på min läslista men där kan ju prioriteringen bli olika. Det är bra att få någons personliga recension också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, det var en fin läsupplevelse för mig. Välkommen till bloggen :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!