onsdag 20 november 2013

några novelltips

Idag dök Patrik Centerwalls 
novellsamling upp i min låda. 
Tack för fin vinst! 
Vill man läsa mer om Patrik så 
har han en fin författarblogg:
När man söker på ordet novell på google (som förresten lyfter fram Selma Lagerlöfs födelsedag i sin sökvinjett - hon skulle fyllt 155 idag och jag kan tycka att just hennes noveller är extra läsvärda. Några av dem kan man ladda ned från Litteraturbanken alldeles gratis eller köpa i en fin kvartett från Novellix, slut på en alldeles osedvanligt lång parantes) så hittar man otroligt många sajter med Fan fiction,  sexnoveller, skräck och sci fi. Jag vill ju gärna puffa för platser på nätet där man kan hitta fina texter om just noveller. Tre favoritbloggar har jag som jag återkommer till:

Kika nu in hos Mathias på Ordförrådet, Tina på Café de la nouvelle och Hanna på Feministbiblioteket.

- en novellvåg i bokbloggarhavet -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!