söndag 24 november 2013

visst hänger du på på Munromania?


Tisdagen den 10 december har jag proklamerat Novelldagen! Då ska vi tillsammans skapa en Munrosvallvåg genom bokbloggarhavet och hylla årets litteraturpristagare. Man skriver helt enkelt något om Alice Munros verk, antingen en novell eller en novellsamling och så publicerar man när man har lust under dagen. Om man har lust kan man ju sedan kika runt hos varandra. Jag själv ska skriva om vår FB-cirkel och om några enskilda noveller. Stort eller smått, långt eller kort, spelar ingen roll. Klart att du vill hänga på Muromania?

Vi är ett gäng bokbloggare som redan hakat på - anmäl dig du också här i kommentarsfältet. Väl Mött! 

Lyrans Noblesser
Feministbiblioteket
En dag kanske hon skriver en bok...
Café de la Nouvelle
Västmanländskan
Eli läser & skriver
Cum libris non solus
Lottens bokblogg
Bokmania
Det mörka tornet
Boksnack
Bokmoster
Erikas bokprat
Som ett sandkorn...
Lilla Solberga
Bokdivisionen
Enligt O
Hermia Says
Fru E:s böcker

- en novellvåg i bokbloggarhavet -

10 kommentarer:

  1. Jag är också med!

    SvaraRadera
  2. Absolut! :) Ska försöka läsa nya noveller, annars får det bli om dem jag redan läst. Klart Munro ska hyllas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart hon ska! Välkommen med i vågen!

      Radera
  3. Jag har ändrat bloggadress. Tänkte kanske att det kunde vara bra att meddela dig ifall om att du vill ändra på min länk här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag märkte det igår kväll så jag hade redan hunnit ändra. Bra att du påminde :-)

      Radera
  4. Är det för sent för att vara med? Jag läser i en av hennes novellsamlingar och tänkte att jag kanske kunde blogga om en novell..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du ska vara med! Välkommen!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!