söndag 17 november 2013

bjuder in till Munromania!

Om lite knappt en månad är det nobelfestligheter i staden Stockholm och vad vore bättre än att fira den i bokbloggarvärlden än med en riktigt fin Munromania!

Jag tänker mig att vi högtidlighåller "novelldagen" den 10 december och låter våra bloggar svämmas över av inlägg om Alice Munro. Alla som vill vara med och hylla novellens mästarinna är välkomna att anmäla sig här hos mig och så fixar jag en länklista så att vi kan klicka oss runt till varandra.

Man skriver om precis vad man vill, jag kommer att skriva om novellsamlingen Tiggarflickan, rapportera från vår FB-cirkel och måhända något mer. 

Häng nu på och skapa en munrosvallvåg i bokbloggarhavet!   

- en novellvåg i bokbloggarhavet -

33 kommentarer:

  1. Jag hade redan tänkt ha novell-lördag: Munro (men novell-tisdag istället), så ja, jag är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sent, men ändå, nu har jag spridit ordet :)

      Radera
    2. Härligt! Jag ska blogga en runda till och hoppas på att ännu fler hänger på.

      Radera
  2. Munromania. Klart man är med på det.

    SvaraRadera
  3. Både novellsöndag med högläsning och novelltisdag i bloggvärlden - jag är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag missar ditt café tyvärr men tur att vi ses på nätet :-)

      Radera
  4. Vi ska bokcirkla om Loveship.... om två veckor så det passar ju ypperligt att skriva om det då! Jag är med!

    SvaraRadera
  5. Håller också på med Tiggarflickan, fast det är min första Munro.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag att du hänger på på Munromania då. Det vore kul!

      Radera
    2. Jag har tänkt på det och jag hänger med. Jättekul att du hittar på så kul saker.

      Radera
    3. Härligt! Då räknar jag med dig!

      Radera
  6. Hm, just den dagen är jag inbokad från morgon till sen kväll men kanske jag kan ordna ett förinställt inlägg... Den enda jag då kommer att ha läst är den vi läser i novellcirkeln men kanske jag ska vänta med mina reflektioner till dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl ett toppenupplägg! Jag tidsinställer de flesta av mina inlägg, det tycker jag är bekvämt. Det vore kul om du hänger på!

      Radera
    2. Har också börjat tidsinställa inför veckorna faktiskt, hinner mest skriva på helgerna, i veckorna tar jobbet all tid. Jo, jag hänger på, men läsa på andras bloggar får jag nog göra dagarna efteråt.

      Radera
  7. Kul! Man skriver precis som man vill, mycket eller lite.

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Välkommen! Jag länkar till din blogg i ett samlingsinlägg.

      Radera
  9. Välkommen, jag fixar en lista!

    SvaraRadera
  10. Bra idé, det ska jag försöka komma ihåg att vara med på ;)

    SvaraRadera
  11. Jag är också gärna med och firar novelldagen med ett inlägg om Munro :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!