måndag 2 juni 2014

bokcirkla? bokcirkla!

Äntligen har jag då det senaste numret av Fyrahundrafemtio i min hand och jag blir så glad över att läsa att de kommer att ordna en mega-bokcirkel under Kulturkalaset i sommar. Då ska vi prata om En storm kom från paradiset, Johannes Anyuru kommer att vara med och ja, det blir hur kul som helst. Håll koll hos Fyrahundrafemtio för mer info.

Vi skriver jag, och det kan ju låta som jag är del av Fyrahundrafemtio, så är inte fallet. Jag kommer bara med glada tillrop över den nya tidskriften som tar läsandet på allvar. Jag blev riktigt överraskad och glad över att se min blogg nämnd i tidningen som en plats där det bokcirklas. Jag håller ju oftast FB-cirklar och nu känner jag lite pressen. Finns där några därute som vill cirkla med mig i sommar?

Jag tänker mig att läsa Tom Rachman Stora makters uppgång och fall  och sedan prata i en FB-grupp med början första veckan i augusti. Vad tror ni om det? Finns intresse?
Jag skapar en FB-grupp så får vi se hur det går. Välkomna dit!

4 kommentarer:

  1. Intresse finns här också! = ) Katarina och jag kan dessutom dricka ---- [insert valfri dryck] under sommaren och ha en minibokcirkel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. GT är min sommardryck :-) Härligt - du är så välkommen! Gilla gruppen på FB så kommer mer info där.
      https://www.facebook.com/groups/878551472170534/

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!