onsdag 18 juni 2014

kravlös ledighet väntar

Minns ni den där känslan man hade som barn när hela sommarlovet låg framför en?

Förväntan, förhoppningar och lite ensamment för en läsande flicka på landet. Så är det lite grand när man är vuxen också och ska gå på semester, lite mindre ensamt och lite mer kravfullt känns det numer. Man ska ju helst både uppleva och vila och umgås, att inte göra någonting är underskattat som sport ...

Jag ska, mentalt, packa upp min batteridrivna grå resegrammofon i plast som hade högtalaren som lock och spela min barndoms första skiva. Jag älskade att sjunga med i jag ska måla lilla världen hela mamma. Mitt sommarlov var inte heller en dum bit. Nu är det dags för just det. Sommarlov (elleregentligeninarbetadsemestersomskatasutnärelevernainteärpåplats) = Kravlös Ledighet!

1 kommentar:

  1. Håller helt med om att det är underskattat att inte göra så mycket! Lugn och ro är väldigt skönt, man måste inte fara runt hela tiden :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!